آیدین کوچولوآیدین کوچولو، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 8 روز سن داره
آوینا خانمآوینا خانم، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه و 21 روز سن داره

امید من آیدین

مسواک زدن

1394/9/17 14:19
نویسنده : مامانی
270 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از یکسالگی آیدین بود که متوجه شدم دندونهای جلوش در اثر قطره آهن کمی سیاه شدن . چون من قطره آهن رو میریختم ته حلقش بعد آب پرتقال یا شربت آبلیمو میدادم میخورد. بابایی گفت از این به بعد دندونهاش رو با دستمال پاک کن . یه مدت هم اینکارو کردم و آیدین خودش بعد از قطره دستمال رو به دندوناش میکشید قربونش برم . تا اینکه بابایی پیشنهاد بهتری داد و گفت قطره آهن رو بریز داخل آب پرتقال و بده بخوره . تو بروشور قطره خونده بودم که میشه رقیقش کرد ولی انجام نداده بودم. با انجام این پیشنهاد بابایی واقعا تاثیر قطره آهن روی دندونای آیدین کمتر شد و حالا با خیال آسوده تری بهش قطره میدم . البته براش مسواک هم خریدم و هر شب که قبل از پوشک کردن میشورمش براش مسواک هم میزنم و خیلی خوشش میاد و همکاری میکنه . یه عادت خوب دیگه هم داره که هر وقت میخوام دندونهام رو نخ دندون بزنم جلو میاد تا برای اون هم نخ بزنم . قربون 4 تا دندونای پایین و بالاش برم که نخ دندون لاشون میره ...

توصیه مامانی : از همین حالا بچه رو به مسواک زدن علاقه مند کنین و عادت بدین که هرشب تا مسواک نزده نخوابه. به این امید که نسل جدید مشکلات دندانی ما رو نداشته باشن . یادمون باشه بچه ها از ما الگو می گیرن.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)